-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16291 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

اگر شخصي بعد از نماز صبح جنب شود البته درماه مبارك رمضان آيا روزه اش باطل مي شود يا خير ؟ لطفاً حول اين مسأله توضيح دهيد.
ج 1) اگر بعد از اذان صبح يك موقع محتلم شده يعني خوابيده ودرخواب محتلم شده است اينجا روزه اش باطل نمي شود و فقط براي نماز بايد غسل كند.
يك موقع باهمسرش بعد از اذان آميزش انجام داده وآگاه به مسئله هم بوده است روزه باطل مي شود وكفاره هم دارد.
يك موقع با همسر بعد از اذان صبح آميزش انجام داده شد ودخول محقق شده وآگاه به مسئله هم بوده ايد روزه هر دو باطل مي شود وبايد هر دو كفاره بدهند. اگر دخول انجام نشده است ولي مرد جنب شده روزه باطل وكفاره بر مرد واجب است.
حضرت آيت الله سيستاني مي فرمايد : اگر روزه دار بدون قصد بيرون آمدن مني مثلاً بازن خود بازي وشوخي كند چنانچه اطمينان دارد كه مني از او خارج نمي شود اگر چه اتفاقاً مني بيرون آيد روزه اوصحيح است ولي اگر اطمينان ندارد درصورتيكه مني از او بيرون آيد روزه اش باطل است.
توضيح المسائل مراجع ص4-592 ذيل مسئله1594

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.